Sinergija održivog razvoja i poduzetničke aktivnosti u školskim klupama

SAŽETAK

Cilj nam je razviti model neformalnog obrazovanja o održivom razvoju kroz razvoj poduzetničkih kompetencija učenika na području 4 županije. Učenici će usvajati znanja iz 2 područja: održivog razvoja i poduzetništva. Usmjereni smo na razvoj poduzetničkih vještina s ciljem da kod djece potaknemo razvoj njihove kreativnosti. Učenici počinju promišljati o zaštiti okoliša, društveno odgovornom poslovanju, odgovornoj proizvodnji kao i o odgovornom pristupu radu općenito.

CILJEVI

Glavni cilj projekta je razvoj i provedba neformalnog odgojno obrazovnog programa za učenike kroz kojim će se usmjeriti na razvoj poduzetničkog duha i stjecanje poduzetničkih kompetencija u kontekstu održivog razvoja

 

AKTIVNOSTI

  • „Mali društveno odgovoran poduzetnik krije se u meni“ – rad na razvoju kompetencije poduzetnosti kod učenika.
            • „Što je to održivi razvoj – za moju poslovnu ideju“. Edukacija se odnosi na usvajanje konkretnih poslovnih vještina koje su neophodne za poduzetništvo uzimajući u obzir održivi razvoj.
            • Obilježavanje „Međunarodnog dana biološke raznolikosti“ i „Dana zaštite prirode u Hrvatskoj“ uz nagradni natječaj „Od neupotrebljivosti do korisnosti“. Zadatak učenika je da od starog papira, plastike i ostalog iskoristivog materijala naprave i osmisle novi funkcionalni proizvod.
            • Filmoteka – prezentacija filmova i natjecanje u kontekstu održivog razvoja – U sklopu filmoteke učenici gledaju filmove vezane uz tematiku održivog razvoja s posebnim naglaskom na teme kao što su utjecaj poslovanja na okoliš, društveno odgovorno poslovanje, iskorištavanje dječjeg rada, negativni utjecaj poslovanja na zajednicu.
            • Debata „Na koji način poslovanje u zajednici utječe na mene kao učenika, odnosno na moje zdravlje i odnos s obitelji“. Učenici raspravljaju na teme: „Utječe li prodaja određenih proizvoda negativno na djecu“ i „Reklame su negativne ili pozitivne“. Cilj je razviti kritički stav o konzumaciji određenih proizvoda i njihovoj prisutnosti na tržištu te dugoročnom utjecaju istih na učenike.
            • Konferencija za djelatnike obrazovnog sustava. Dvodnevna konferencija na kojoj su se prvi dan održala različita predavanja/ izlaganja na temu razvoj kompetencija kod djece za održivi razvoj prikazivanje primjera dobre prakse te početak fokus grupe. Drugi dan je nastavak rada fokus grupa i prezentacija ideja svim sudionicima.
            • Promidžba i vidljivost. Projektne aktivnosti s detaljnim informacijama o provedenim aktivnostima promovirane kroz suradnju s medijima. Osiguravanje vidljivosti projekta u široj lokalnoj zajednici, izradom spota koji pokazuje sve aktivnost u kojima su učenici sudjelovali i radove koji su napravili.

 

Priručnik

“Vježbanje poduzetništva” – za nastavnike osnovne i srednje škole

PPT prezentacije

  1. Bonton u poslovnoj komunikaciji
  2. Osnove financija
  3. Osnove marketinga
  4. Upoznavanje proizvodnog procesa
Članci o održivom razvoju i poduzetnosti
  1. Konzumerizam..
  2. Kako ja kao učenik mogu razviti svoju poduzetnost
  3. Zašto je zagađenje okoliša veliki svjetski problem
  4. Imaju li sva djeca pravo ići u školu..
  5. Čuvajmo planet sortiranjem otpada

 

KORISNICI

                  • djeca
                  • mladi
                  • stručni suradnici

 

PARTNERI I SURADNICI

  • PRONI Centar za socijalno podučavanje, Osijek
  • Osnovna škola Mitnica, Vukovar
  • Ekonomska škola, Vukovar
  • Srednja škola Viktorovac, Sisak
  • Osnovna škola Galdovo, Sisak
              • Gimnazija Antuna Vrančića, Šibenik
              • Osnovna škola Jurja Šižgorića, Šibenik
              • Osnovna škola Antuna Gustava Matoša, Zagreb
              • Prva gimnazija, Zagreb

 

KONTAKT OSOBA:

              • Barbara Sajko, koordinatorica projekta
              • E-mail: barbara.sajko@ti-si-sunce.hr
              • Mob. 092/1710-140

 

 

 

 

 

2019. i 2020. godina:

Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske kroz Švicarsko hrvatski program suradnje: “Sinergija održivog razvoja i poduzetničke aktivnosti u školskim klupama”